Friday, June 21, 2013

Balconet - deel 3, inzetten van cups

De cup en de band zijn nu klaar. De volgende stap is het inzetten van de cups: speld de cups in de band. Omdat ik de cup de naadtoeslag op 3,5 mm had gehouden en de band een iets bredere naadtoeslag heeft, speld ik het zodanig dat de cup binnen de naadtoeslag van de band ligt. Voor mij handig om goed te kunnen zien wat ik doe, maar je kunt natuurlijk ook de naadtoeslagen gelijk maken.

Stik de cup net binnen de zigzagsteek met een rechte steek vast.
Belangrijk bij het inzetten van de cups is het netjes uitlijnen van de randen van de cup met het middenvoor punt en de rand aan de zijkant.
In de volgende foto’s zijn de cups erin gestikt.
Leg het beugelband exact tegen de stiklijn van de beugels aan aan de kan van de cups. Stik het beugelband met een rechte steek op de rand vast.
Stik aan de buitenkant de band en het beugelband vast. Dit kan met één stiksel aan de buitenrand, of met twee stiksels zoals ik het gedaan heb. Dan komt er een extra stiksel heel dicht bij de cup te liggen.
Voor mijn andere bh’s die geen voorgevormde cups hebben heb ik het gevoel dat het in de liggen van het beugelband/beugel uitmaakt of je twee of één keer doorstikt. Bij deze bh maakt het misschien niet eens zoveel uit.

Stik ook het beugelband voor de balein door

1 comment:

  1. Dat heb je heel duidelijk verwoord. De bh ziet er netjes genaaid uit,vooral het beugelband dat is altijd een lastig onderdeel.Complimenten!

    ReplyDelete